מיצג האורות במושבה הגרמנית

המוזיאון ההיסטורי הגרמני מציג לראשונה תערוכה גדולה עם למעלה מ -500 חפצים העוסקים בהיבטים שונים של הקולוניאליזם הגרמני. התערוכה בוחנת את ההיסטוריה הקולוניאלית של גרמניה ואת יחסיה לעמים המושבתים של האימפריה הגרמנית ובוחנת את האידיאולוגיה הקולוניאלית האירופית העומדת בבסיסה, המאופיינת ברגשי עליונות של עמים קולוניאליים. בנוסף לפרספקטיבה האמנותית והחברתית של האזורים שנפגעו מהקולוניאליזם הגרמני, תערוכה זו מקדישה מקום גדול גם לזיכרונות שנויים במחלוקת מעברנו הקולוניאלי.

שיתוף פעולה אירופי ואפריקאי

שהשיג את הצלחותיו בהתאמה על חשבון האחר, בא לידי ביטוי בעבודתם של חוקרים מובילים כמו פרידריך אגגר, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת לייפציג. כפי שמראה ספרו, קיים קשר חזק בין ההיסטוריה הקולוניאלית של גרמניה לבין יחסיה עם יבשת אפריקה.

המטרה

היא להיכנס לדיאלוג עם הקהילה הבינלאומית על תפקידה של אפריקה בפיתוח יחסי גרמניה עם אפריקה. הצגת הביקורת החריפה של תפקיד האיחוד האירופי באפריקה הוחלפה בדיון על היחסים בין האיחוד האירופי לאפריקה, האיחוד האפריקאי והאו"ם.

לקדם את ההיסטוריה הקולוניאלית הגרמנית וכך נקודת מבט חדשה עליה במדע ובציבור הרחב

הקולוניאליזם הגרמני, שמציב אותו במרכז דיון רחב יותר על תפקיד האיחוד האירופי ואפריקה ביחסי גרמניה עם אפריקה, מציב אותנו בעמדה ייחודית. הסדנה בוחנת מספר נקודות מבט והבנות שהיא רוצה להרחיב ולהעמיק, במקום להגביל את עצמה למושג רחב של "קולוניאליזם גרמני" מבחינת זמן ומרחב.

מושבות גרמניות ומושבות אחרות, מה שאומר שייתכן שנחשבו כתוצאה מהמלחמה. גרמנים רבים אינם יודעים מה עלה בגורלם של המושבות הללו וכמה זמן הם היו גרמנים או שמא גרמנים.

היסטוריה קולוניאלית גרמנית נחקרת ונלמדת

אך היא זורמת גם לשרידי המוזיאון להיסטוריה, המוזיאון ההיסטורי הגרמני. עם זאת, יש עוד דרך ארוכה עד שתעבור את ההיסטוריה הקולוניאלית של גרמניה. יש לדון מחדש בזיכרון התקופה הקולוניאלית הגרמנית בחברה הגרמנית ולהציג במוזיאונים בדרך חדשה. זה מעלה גם את השאלה כיצד אנו מתמודדים עם זה בעתיד ואיך נתמודד עם זה.

לדוגמא, ישנה היסטוריה משותפת בין נמיביה וגרמניה, המכונה "נמיביה – ההיסטוריה המחולקת של גרמניה."

בשנת 2016/17

המוזיאון ההיסטורי הגרמני בברלין אירח מופע אור עם למעלה מ -100,000 מבקרים, והקונסטהלה ברמן נמצא בתהליך צפייה באוסף שלו באמצעות עדשה פוסט-קולוניאלית. התערוכה, שנמצאת כעת בגרמניה, תוצג במוזיאון לאמנות עכשווית, ברלין, עד סוף השנה.

לחגוג ולקדם את המורשת התרבותית של המושבה הגרמנית ואנשיה, כמו גם את ההיסטוריה של אמנות האור והאור.

מוסד יוצא דופן זה ממוקם במושבה הברזנית ומדגיש את ההיסטוריה של אמנות האור בגרמניה ואת תרומתה להתפתחות המושבה

המושבה הגרמנית חדלה להיות נטל על מדינת האם, שכן היא הייתה תחת הגנתה. בתחילה זה הביא הקלה מסוימת במצבם של אנשיה, אך ההצלחה שלה התחננה גם באמנה הסודית האנגלו-גרמנית משנת 1913 על חלוקת המושבות הפורטוגזיות.

בראשית המאה העשרים נסגרו המעשים הקולוניאליים הגרמניים, שהשתלטו עליהם הסובייטים בסוף מלחמת העולם השנייה ואחר כך חזרו לאל"ם, ודרכסלר ניתנה להם גישה. חפצים אלה נבזזו ממזרח אפריקה הגרמנית לשעבר ומן המושבה הברזנית עצמה.

סוחרים ומיסיונרים גרמנים נסעו לכל רחבי העולם לייסד את המושבות הראשונות והתיישבו באזורים שלימים יהפכו למושבות רשמיות

קצינים קולוניאליים גרמנים היו אדונים קולוניאליים יעילים מאוד, מה שהוביל להתנהגות אכזרית מאוד ואכזרית כלפי המקומיים. מחקר זה, שנקבע ב"הקשר הקולוניאלי הגרמני ", מתחקה אחר ההיסטוריה של הטיפול האכזרי בנשים בגרמניה בתקופה הקולוניאלית מראשיתה ועד סוף מלחמת העולם השנייה. כאשר נודעה עובדה זו, התבררה אכזריותם של אנשים לא רק מבחינת אלימות, אלא גם מבחינת אלימות מינית.

תוכן עניינים

פוסטים נוספים:

קרוז

שייט הוא הדרך האידיאלית להירגע ולחקור את העולם עבור כל מי שאוהב יוקרה, הרפתקאות ויופי של האוקיינוסים. פוסט זה בבלוג חוקר את היתרונות של שייט,

לקריאה נוספת »

אטרקציות לילדים בהרצליה

 הרצליה, העיר בה המבוגרים והילדים יכולים להתפנק. שפע של מרחבים פתוחים, תיאטרון, ים ושפע של אטרקציות לילדים בהרצליה. כאן תמצאו תעסוקה לילדים ולא סתם, אלא

לקריאה נוספת »

התזמורת הסימפונית חיפה

התזמורת הסימפונית הישראלית חיפה תעשה את תחנתה הראשונה בתולדותיה באולם הקונצרטים של סגרסטרום ביום שישי, 14 באוקטובר. תזמורת חיפה בישראל היא אחת התזמורות המפורסמות בעולם

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן