נספח ניקוז כל מה שצריך לדעת

מה הוא נספח ניקוז ומה החשיבות שלו? מתי צריך נספח ניקוז ומי יכול לערוך נספח ניקוז?

 

נספח ניקוז הינו מסמך תשתית הידרולוגי מקצועי ומהווה חלק הכרחי מתוכנית בינוי ערים חדשות או כחלק מתוכניות ושינויי בנייה ופיתוח בערים קיימות.

המסמך מתאר את המערכת הגיאוגרפית וההידרולוגית של איזור התוכנית שבלעדיו לא יהיה ניתן לקיים שינויים ופיתוחי תשתיות כראוי, והינו מתבקש ומתווסף לשאר המסמכים הנדרשים בעת תכנון, פיתוח ובנייה.

 

מי עורך נספח ניקוז?

נספח ניקוז נערך ומתבצע בידיים מקצועיות ועל ידי מהנדס הידורלוג מוסמך ומנוסה בלבד, וזאת בכדי להבטיח כי המסמך עומד בכל הקריטריונים והבקשות הנדרשות בפניי הוועדה המאשרת. המסמך ערוך באופן בו הוא מכיל את כל הנתונים, חישובים, שרטוטים ופרמטרים הנדרשים בנספח זה ובהתאם לעקרונות תכניות המתאר הארציות הרלוונטיות, וביניהן תמ"א 1.

 

איך נספח ניקוז נראה?

המסמך מורכב ממספר פרקים

·        תיאור המערכת הגיאוגרפית וההידרולוגית של איזור התכנית הבנייה, על בסיס התכנית האדריכלית

·        במידת הצורך יופרטו פרמטרים גיאולוגיים ומורפולגיים

·        תיאור ופירוט פרמטרים הידרולוגיים וההידראוליים בשטח תכנית הבניה- כלומר חישובים והסתברויות של גשמים ומשקעים שעליהם כמובן לעמוד בתנאי משטר הניקוז.

 

כל הפרמטרים המצויינים נדרשים על פי הוראות תכנית הבנייה ומסייעים לרשות הניקוז המקומית לבחון את השתלבותה של תכנית הבנייה ומערכת הניקוז שלה בהתאם למערכת הניקוז הכללית שקיימת בשטח הרשות.

 

חשיבות נספח הניקוז

בראש ובראשונה, מטרת הנספח להוות תשקיף על המערכת ההידרולוגית והגיאוגרפית של השטח שמיועד לפיתוח ובנייה, לשם כך על התשקיף להיות מפורט בכל הפרמטרים הנדרשים בכדי לאפשר מערכת ניקוז תקינה כחוק.

שנית ובהמשך למטרת הנספח הראשונית, נספח ניקוז ערוך וחוקי מהווה מסמך נחוץ ומשמעותי לשם הימנעות מפגיעה בתהליכי הבנייה תוך כדי התחשבות מירבית בתנאי הסביבה ואף יצירת סינכרון בין מערכת הבנייה והתשתיות לתנאי הסביבה ותהליכי הסביבה המשתנים כמו נחלים ונהרות, בכדי למנוע נזקי סביבה עתידיים, כמו הצפות וכן עמידה בעת סופות גשם חזקות.

 

נספח הניקוז הוא אבן בניין הכרחי ומשמעותי בהשלמת תהליך פיתוח ובנייה כראוי ומשמש כקו מנחה עבור מהנדסי בניין שפועלים על פי תוכנית אדריכלית חוקית, לצד היתרי בנייה וכל המסמכים והאישורים הנלווים לכך.

 

 

 

תוכן עניינים

פוסטים נוספים:

שייט לעכו וחזרה

מאז ביקורי הראשון במדינה בשנת 1999, חלמתי לצאת לשייט באלסקה. עבור רבים, הפלגות באלסקה הן הרפתקה של פעם בחיים, וככל שתקדיש יותר זמן לחקר אלסקה,

לקריאה נוספת »

מערת אליהו הנביא

מערת הנביא אליהו, המערה בה נחים אליהו ומשפחתו לאחר מותו, על פי הקוראן. המערה שבה אליהו חווה את אלוהים נמצאת לפיכך על אותו הר שבו

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן