אופנוע, קטנוע או טרקטורון הם כלי רכיבה מאוד נפוצים בארצנו בקרב חובבי האקסטרים, אלה שגרים בערים גדולות ורוצים לחסוך את הפקקים בשעות העומס ואלה שרוצים לחסוך בעלויות על הביטוח ואחזקה.

כלים אלו באים במגוון צבעים ודגמים ומותאמים לרכיבה בשטח או בכביש. למשל, טרקטורון מתאים לרכיבה בשטח לעומת, קטנוע שמתאים לרכיבה על הכביש.

חשוב לבחור את הכלי שעונה על הדרישות שלך – רכיבה על הכביש או רכיבה בשטח – ובהתאם לכך לבחור את הציוד המתאים, כדי למקסם את הבטיחות שלך בזמן הרכיבה או תאונה.

מהם סוגי כלי הרכיבה ?

חובבי הז'אנר יודעים שיש כמה סוגי אופנועים, בכל מיני דגמים של חברות וצבעים.

אוהבי האקסטרים יגלו יותר עניין באופנועי שטח או טרקטורונים ואלו שמעוניינים באופנוע לרכיבה בתוך העיר ו/או לנסיעות קצרות, יגלו יותר עניין באופנוע כביש או קטנוע. יש כאלה שאוהבים את שניהם, אז יהיה לכם רכב דו גלגלי לשטח, או אופנוע, ורכב דוד גלגלי לכביש.

כלי רכיבה בשטח 

הספקנו לראות שיש שני סוגי כלי רכיבה לשטח- טרקטורונים ואופנועי שטח. לכל אחד מהם חווית רכיבה שונה.

הטרקטורון הוא כלי רכב פתוח, בעל 4 גלגלים. ברובם קיימת הנעה 4X4, שמאפשרת לצלוח את סוגי תנאי שטח הקיימים.

אופנוע שטח הינם בעלי מבנה פשוט וחזק יותר ובעלי משקל נמוך יחסית. באופנועי שטח לא נראה כמעט חלקי פלסטיקה, כי הם עלולים להישבר בזמן נפילה, ובעלי גלגלים גדולים ודקים יותר. כדי להגביר את האחזיר בתנאי השטח, בצמיגים יש חריצים עמוקים וסמוכים, בעזרתם הצמיגים חודרים לקרקע.

כלי רכיבה בכביש

באופנועים אלו נראה מנועים בעלי נפח מאות סמ"ק, שמאפשרים להגיע למהירויות גבוהות. מבנה האופנוע הינו מפלסטיק, כדי ליצור איזון עם תנודות רוח והאוויר והגלגלים שלהם אינם חלקים לגמרי, רק כדי שתהיה אחיזה אופטימלית בכביש.

אחרי שהבנו שיש יותר מסוג אחד של כלי רכיבה, חשוב לא פחות לדאוג שיהיה לו מצבר חזק וטוב, במיוחד לכלי רכיבה לשטח.

ציוד הבטיחות שחובה לכל רוכב כלי רכיבה

כולנו רוצים לחזור הביתה בסוף יום לבן/ בת הזוג, לילדים, להורים. הבטיחות, גם המינימאלית ביותר, היא חשובה ויכולה להקטין את רמת הפציעות ואף למנוע מוות.

קסדה – חצויה, שלמה, לא משנה מה, בבחירת הקסדה חשוב מאוד לשים דגש על ההתאמה שלה לראש שלך [ לא צמודה מידי ובטח שלא רפויה ].

נעליים – התאמת הנעליים לתנאי השטח של הרכיבה. ישנן היום נעלי רכיבה לאופנועי כביש אופנתיות וכמובן, שנכונות ומתאימות לרכיבה, למשל : נעל רכיבה תהיה נוחה על הדוושות ולהחלפת ההילוכים, מאשר נעל רגילה. בנוסף, נעל רכיבה מעוצבת על שמירה של כפות הרגליים והקרסוליים שלך בזמן פגיעה.

עשינו לכם קצת סדר בראש? יאללה, שתהיה לכם רכיבה נעימה !