דרך נוף חיפה מסלול המצפורים

זהו המסלול התיירותי הראשון מסוגו בישראל ומכסה 21 נקודות תצפית העוברות לאורך המסלול לכמה מיעדי התיירות הפופולריים בישראל, כמו חיפה, תל אביב וירושלים. ברגע שנכנסים לדרך הנוף של גלבוע מתחילים לטפס על רכס הגלבוע באורך 18 קילומטר, העולה מהצד הצפוני של הרי השומרון.

בצומת עם זכרון קח את הכביש שמאלה

קח את כביש 70 מערב, וקח את צומת שער הגיא כדי להגיע לתצפית, דרך שמובילה דרומה לכביש 38. בילוי של חצי שעה או אפילו כמה דקות בדרך הנוף הגלבוע יכול ליהנות מנופים מרהיבים ולבקר בתצפיות שער העטה. יש סיכוי טוב שתראה את עיר דוד מנקודת מבט זו במרחק של כ -1,000 מטר.

פנה שמאלה לרחוב יונה אנג'ל, שמתמזג לרחוב פנחס רוזן, והלך לאורך רחוב קאופמן, ותראה את הוואדיות מצד שמאל של הרחוב הזה. פנה ימינה לכביש לתצפית ופנה שמאלה בצומת רחוב זכרון וצומת שער הגיא.

אפשר לראות צמחיה יפה על הגולן ועם קצת מזל תוכלו אפילו להבחין באייל פרסי. זהו אחד המקומות הנדירים בישראל בהם לא רק ניתן לראות אותו אלא גם לראות אותו מנקודת המבט. שימו לב שזה מקום יפה בישראל, שזוכה מספיק לביקור, אז שימו לב.

אם אתם מחפשים המלצות

בת דודה שלי אלי שעשוע היא מדריכה נהדרת שיכולה לקחת אתכם ברחבי ישראל ולארגן הסעות אם תזדקקו לה. אם שוכרים רכב (אפשרות ידידותית למשפחה), תוכלו להגיע למצפה רמון מבלי להחליף רכבות בבאר שבע. הזמינו את הכרטיסים שלך וגלה את 10 הדברים החשובים ביותר לעשות בחיפה, עם טיפים כיצד לבלות את זמנך בחיפה.

אם אתה צריך להגיע לנצרת מוקדם יותר באותו יום

אתה יכול לנסוע בדרך העקיפה על ידי אוטובוס מעפולה לירושלים, אחר כך באוטובוסים מקומיים לנאז גארת ואז באוטובוס מקומי אחר לעפולליה. אם תרצו לנסוע לחיפה תוכלו לנסוע באוטובוס 921 שיגיע אליכם תוך חצי שעה, או לקחת מונית.

בדרך תתפנקו עם נוף לעמקים שמסביב, לעיר חיפה וסביבתה. כביש 672 והמשך לטיול היום שלכם, שיוביל אתכם במעלה ההר לערים חיפה ונצרת.

צפונית להרצליה תוכלו ללכת בשביל החלק למבצרים הצלבניים בקלות וליהנות מנוף יפהפה של הצוקים והים. חצו את הכביש הראשי לירושלים ונסו דרך העיר חברון ואז לנצרת, בירת העיר העתיקה בישראל.

בגלל שיש כל כך הרבה מסלולי הליכה באזור, קל להתבלבל, אז בהחלט כדאי לראות את סמן שביל ישראל.

לאתר המשקיף על אזור לטרון ושער הגיא ניתן להגיע דרך כביש 44 העובר במקביל לכביש הראשי ומחבר את צומת שמשון בבית שמש לצומת נחשון

סעו בכביש המהיר נשר לכיוון אוניברסיטת חיפה (רמות יצחק) ופעלו לפי השילוט לפארק קק"ל. המשך דרומה בכביש החוף ובכניסה הדרומית של אזור החוף אל כביש החוף ליד הכניסה הדרומית לחיפה.

הדרך הטובה ביותר למצוא את המסלול הטוב ביותר

היא להשתמש באפליקציית ניווט כמו מפות גוגל או מוביט, אך גם לוודא שאינך נמצא בצד הלא נכון של הכביש או בכביש שאינו הכביש הראשי . אין אוטובוסים ישירים מתל אביב לירושלים, אז אתה צריך לשנות איפשהו. התחבר עם האוטובוס בכביש 44 (כביש 45) מבית שמש לחיפה, המקשר בין תל אביב, חיפה ונהריה בצפון.

לפניכם מסלול המוצע על ידי ISRAEL21c למסלול חיפה – תל אביב – נהריה – ירושלים, כמו גם למסלולים אחרים באזור.

ממגדל קק"ל בהר ברקן

תוכלו לטייל מעגל בן שעה עם נוף עוצר נשימה של הגדה המערבית המדהימה, כולל שכם ועמק ג'נין. ממלכיה מומלץ מאוד להגיע לנקודת התצפית על ראש הר ברקעה, הנקודה הגבוהה ביותר בעמק חברון ואחת הפסגות הגבוהות בישראל. נקודת מבט זו משקיפה על הר הזיתים, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ואטרקציה תיירותית חשובה.

הכביש המהיר תל אביב – ירושלים נראה כשהוא עובר דרך הנוף הפנורמי משמאל לימין. ממרומי הר ברקעה נשקף נוף מעולה על חיפה והגדה המערבית.

תוכן עניינים

פוסטים נוספים:

מוזיאון חיפה לאמנות

זמן קצר לפני ההשבתה השנייה של ישראל בספטמבר, החליט מוזיאון חיפה לאמנות בצפון ישראל לבדוק כיצד המגפה הנוכחית שינתה לחלוטין את הגדרת החלל. לאור סגירות

לקריאה נוספת »
דילוג לתוכן