מקום משחקם של הילדים

מתקני חצר לילדים הם דרך פופולרית לספק לילדים מקום בטוח וחיצוני לשחק בו. ישנם סוגים רבים ושונים של מתקני חצר לילדים זמינים, וכל אחד מהם מציע הטבות שונות לילד ולהורים.

מגרש משחקים הוא בדרך כלל אזור, עם גדר סביבו, הכולל סוגים רבים ושונים של ציוד כמו נדנדות, מגלשות, מבני טיפוס וכו'. אלה נמצאים לרוב בפארקים או בבתי ספר ויכולים להיות דרך מצוינת להעסיק את הילדים בזמן שהם מחכים להוריהם או מבוגרים אחרים. לחלק מהאנשים יש דאגות בטיחותיות בנוגע לסוגים אלה של אזורי משחק מכיוון שהם לא יוכלו לראות מה ילדיהם עושים בכל עת.

חצר המשחקים כחלק מהתפתחות הילד

מגרש המשחקים הוא מעבר רק למשחקים, אלא גם למקום בו הילדים יכולים לחקור. היא משמשת כמקום פעיל לילדים, ונותנת להם הזדמנות ללמוד על הטבע. הם יכולים לחקור את הסביבה שלהם, להשתמש בדמיון שלהם וליצור עולם משלהם.

מחקרים רבים מראים קשר הדוק לתרומה להתפתחות החברתית, המנטלית והמוטורית של הילד. בנוסף, בחצר המשחקים הילדים מרגישים חופשיים, בשל המרחב הגדול שתוכנן במיוחד עבורם, כדי שיוכלו להיות פעילים, לחקור ולגדול. במגרש המשחקים, הילדים יוצרים קשרי חברויות עם הילדים האחרים, לא בהכרח החברים שלהם מהגן או מהבית, לומדים לקרוא את הסביבה שלהם ולדעת לפעול בה.

חצר המשחקים צריכה להיות נגישה לכל הילדים, ללא קשר לגילם או ליכולתם הפיזית. חשוב גם שיהיו מספיק אמצעי בטיחות כדי להבטיח שאף ילד לא יכול להיפגע בזמן משחק במתקן החצר.

מתקני חצר לילדים

האם בטיחותי לשחק בחצר משחקים ?

בכל תקופת זמן, יש ביקורת על תקינות המתקנים. בתום הביקורת, אותו אדם שביצע את הביקורת, כותרת את תאריך הביקורת הנוכחי ואת תאריך הביקורת העתידי.

במידה ונתקלתם במתקן לא תקין, או לא בטיחותי, אין להשתמש במתקן הזה ואף להודיע לאותה רשות מקומית.

כהורים, אנו רואים במקום זה כמקום חופשי ובטוח לילדינו ולכן, חשוב שנבדוק את תקינות בלי קשר לביקורת שנעשית. ליקויים אפשרים שיכולים להיות: מתקן שבור, חלודה, משטח טוב מספיק לבלימת נפילה.

בנוסף לזה, יש גם מתקנים מותאמים לגילאים. כלומר, ילד בן 3 לא יוכל לעלות על מתקן שמתאים לילד בן 10. חשוב לפקח על פעילות הילדים בגילאים הקטנים.

שילוב חצר המשחקים במוסדות החינוך

מתקני חצר לילדים אפשר לראות גם במוסדות החינוך ולא רק בפארקים העירוניים.

בכל גן ילדים ישנה חצר משחקים שמותאמת לשכבת הגילאים, הן מבחינת המתקנים והן מבחינת חומרי הגלם.

במתקני החצר לגילאי הפעוטות נראה יותר אלמנטים שקשורים לגירויים ומספקים את סקרנות הפעוטות, הרי שידוע שמדובר בגילאים בהם הילדים מאוד סקרנים, נוגעים וחוקרים כל דבר.  

המתקנים בדר"כ יהיו בדמויות מוכרות לילדים או שלחילופין קוראים למתקנים בשם של דמות מצוירת ומוערצת, כדי למשוך את הילד ולגרום לו להשתמש במתקן החצר.

 

 

 

 

 

תוכן עניינים

פוסטים נוספים:

דילוג לתוכן